Lilleaker skolekor

Lilleaker skolekor. Julekonserrt 2019

Kom og opplev den positive effekten sang har på både kropp og sjel sammen med oss i Lilleaker skolekor. Sang i kor bidrar til økt prestasjonsmestring, opplevelse av sosialt samhold og tilhørighet på tvers av alder og kjønn.

Lilleaker skolekor ble etablert 5. desember 2014. Koret er 100% foreldredrevet og har med seg to fantastiske dirigenter som er ansvarlig for det faglige innholdet og øvelser.

Elever ved Lilleaker skole og tidligere elever opp til 10. klasse er hjertelig velkomne!

Hvert halvår øves det inn sanger innenfor et tema, og sesongen avsluttes med en stor, fengende konsert for familie, venner, hele skolen og alle andre som vil høre på. Her får kormedlemmene stå på en scene og utfordre seg selv med trioer, duoer og solo, og virkelig få kjenne på gleden av være en del av et flott arrangement.

Skolekoret har i samarbeid med Lilleaker skole øvingstider fra kl. 15-17 for å være tilgjengelig tilbud som del av skoletiden. Skolekoret møtes i et av klasserommene på Lilleaker skole.

Lilleaker skolekor er delt inn i et aspirantkor, 3.-4. klasse, og et juniorkor, 5.-7. klasse. Juniorkoret er et mer spisset tilbud med mer avansert sang.

Fra høsten 2021 har Lilleaker skolekor også startet et eget ungdomskor for de som går på ungdomsskolen. De øver på Stoppestedet ungdomsklubb hver tirsdag mellom 18.30 og 20.00. Selv om ungdomskoret øver på Stoppestedet, er det ikke en del av ungdomsklubben. Ungdomskoret er det eneste av de tre korene under Lilleaker skolekor-paraplyen, som utfører en sangprøve. Det viktigste er at du er glad i å synge, men fordi ungdomskoret baserer seg på flerstemt sang må medlemmene ha noen grunnleggende sangferdigheter. Alle nye medlemmer må derfor gå gjennom en liten gehørtest med dirigentene en av de første øvelsene.

Koret har en lukket gruppe på Facebook for foreldre av kormedlemmer, der informasjon legges ut fortløpende.

Synes du det virker gøy å synge i koret? Kontakt oss gjerne på lilleakerskolekor@outlook.com.

Lilleaker skolekor